Nädalainfo 3.-7. märts 2025 04. märts Lea Tikenberg-Rulli
Märtsikuus on seoses emakeelenädalaga fookuses järgmine õpioskus - lugemisstrateegiad, mida tutvustas õpilaskogunemisel emakeeleõpetaja R. Pöör.
Teadlik lugemine algab eelhäälestusest: teksti sirvimine, illustratsioonide silmitsemine
PÕHILUGEMIS- OSKUS |
FUNKTSIONAALNE ehk JÄRELDAV LUGEMISOSKUS |
KRIITILINE LUGEMISOSKUS on seotud analüüsioskusega |
LOOV LUGEMISOSKUS |
oskad vastata lihtsamatele sisu puudutavatele küsimustele |
aktiivne lugemisoskus, oskad vastata miks-küsimustele. |
väljendad arvamust: mis ma arvan? mida oleksin samas olukorras teinud? |
ajendab edasi mõtlema, edasi tegutsema, |
Erinevad lugemisstrateegiad:
*õppimisel on meil eesmärk näiteks küsimustele vastused leida, analüüsida, meelde jätta olulist (selgitan välja võõra mõiste tähenduse, joonin alla, teen märkmeid)
*liigun tekstis edasi-tagasi, otsin õige koha üles, et leida küsimustele vastuseid
*meie aju seob uue teadmise varasema külge
*elan sisse, tõlgendan loetavat, teen järeldusi
*pärast lugemist mõte võib liikuda tahtlikult või tahtmatult loetu juurde tagasi, mõtisklen, järeldan, võib olla loetu mõju all
*õppimise korral sõnastan peamõtte ehk olulise mõtte, sõnastan oma sõnadega
*töö sõnavaraga (küsin targemalt, uurin sõnaraamatust jne)
Märtsikuu jooksul jõuab lõpule "Rohejahi" kampaania, mille raames kogutakse kokku alumiiniumist küünlaümbrised ja väikesemõõtmeline digiprügi. Kõik eelpool nimetatu tuleb tuua õpetaja Erica Pärdi kätte.
9. klassi õpilane Grethel Sarapson osales kirjanduse olümpiaadi riiklikus lõppvoorus. Kool õnnitleb!
Järgmisel nädalal, 12. märtsil 17.45 - 20.00 toimub Vanemate Akadeemia "Rohkem mõistmist" – kohtumine vanematele ja õpetajatele. Koolitaja: Kersti Peenema, Helge Kool. Kohtumise eesmärgiks on aidata täiskasvanutel paremini mõista ja toetada meie õpilasi. Helge Kooli MTÜ analüüsid näitavad, et tänapäeva noorte väljakutsed on erinevad varasemate põlvkondade omadest ning nende toetamiseks on vaja uut lähenemist.
Kohtumise käigus:
- Tutvume andmetega õpilaste olukorra kohta ja uurime, millised muutused on viimaste aastate jooksul toimunud;
- Arutleme, kuidas õpetajad ja lapsevanemad saaksid oma lapsi paremini toetada;
- Jagame praktilisi teadmisi ja lahendusi, mis aitavad luua toetavamat õpikeskkonda.
Ootame aktiivset osavõttu kõigilt huvilistelt – üheskoos saame luua toetavama ja mõistvama keskkonna meie noortele!
Laitse Graniitvillas alustab alates 13. märtsist taas Tauno Kangro juhendamisel skulptuuriring. Ring hakkab toimuma neljapäeviti, 15.00 - 16.30. Ringist osavõtt on õpilastele tasuta, registreerumine kohapeal. Täpsemat infot saab küsida: Tauno Kangro, skulptuuriringi juhendaja: 5013416
Üritused koolis käesoleval nädalal:
T 4 1. klass läheb lasteaeda vastlapäeva tähistama
K 5 5. klasside õpioskuste olümpiaad
K 5 õpetajate kolleegium
N 6 2. klass läheb kinno
Märtsikuus on seoses emakeelenädalaga fookuses järgmine õpioskus - lugemisstrateegiad, mida tutvustas õpilaskogunemisel emakeeleõpetaja R. Pöör.
Teadlik lugemine algab eelhäälestusest: teksti sirvimine, illustratsioonide silmitsemine
Erinevad lugemisstrateegiad:
*õppimisel on meil eesmärk näiteks küsimustele vastused leida, analüüsida, meelde jätta olulist (selgitan välja võõra mõiste tähenduse, joonin alla, teen märkmeid)
*liigun tekstis edasi-tagasi, otsin õige koha üles, et leida küsimustele vastuseid
*meie aju seob uue teadmise varasema külge
*elan sisse, tõlgendan loetavat, teen järeldusi
*pärast lugemist mõte võib liikuda tahtlikult või tahtmatult loetu juurde tagasi, mõtisklen, järeldan, võib olla loetu mõju all
*õppimise korral sõnastan peamõtte ehk olulise mõtte, sõnastan oma sõnadega
*töö sõnavaraga (küsin targemalt, uurin sõnaraamatust jne)
Märtsikuu jooksul jõuab lõpule "Rohejahi" kampaania, mille raames kogutakse kokku alumiiniumist küünlaümbrised ja väikesemõõtmeline digiprügi. Kõik eelpool nimetatu tuleb tuua õpetaja Erica Pärdi kätte.
9. klassi õpilane Grethel Sarapson osales kirjanduse olümpiaadi riiklikus lõppvoorus. Kool õnnitleb!
Järgmisel nädalal, 12. märtsil 17.45 - 20.00 toimub Vanemate Akadeemia "Rohkem mõistmist" – kohtumine vanematele ja õpetajatele. Koolitaja: Kersti Peenema, Helge Kool. Kohtumise eesmärgiks on aidata täiskasvanutel paremini mõista ja toetada meie õpilasi. Helge Kooli MTÜ analüüsid näitavad, et tänapäeva noorte väljakutsed on erinevad varasemate põlvkondade omadest ning nende toetamiseks on vaja uut lähenemist.
Kohtumise käigus:
- Tutvume andmetega õpilaste olukorra kohta ja uurime, millised muutused on viimaste aastate jooksul toimunud;
- Arutleme, kuidas õpetajad ja lapsevanemad saaksid oma lapsi paremini toetada;
- Jagame praktilisi teadmisi ja lahendusi, mis aitavad luua toetavamat õpikeskkonda.
Ootame aktiivset osavõttu kõigilt huvilistelt – üheskoos saame luua toetavama ja mõistvama keskkonna meie noortele!
Laitse Graniitvillas alustab alates 13. märtsist taas Tauno Kangro juhendamisel skulptuuriring. Ring hakkab toimuma neljapäeviti, 15.00 - 16.30. Ringist osavõtt on õpilastele tasuta, registreerumine kohapeal. Täpsemat infot saab küsida: Tauno Kangro, skulptuuriringi juhendaja: 5013416
Üritused koolis käesoleval nädalal:
T 4 1. klass läheb lasteaeda vastlapäeva tähistama
K 5 5. klasside õpioskuste olümpiaad
K 5 õpetajate kolleegium
N 6 2. klass läheb kinno
PÕHILUGEMIS- OSKUS |
FUNKTSIONAALNE ehk JÄRELDAV LUGEMISOSKUS |
KRIITILINE LUGEMISOSKUS on seotud analüüsioskusega |
LOOV LUGEMISOSKUS |
oskad vastata lihtsamatele sisu puudutavatele küsimustele |
aktiivne lugemisoskus, oskad vastata miks-küsimustele. |
väljendad arvamust: mis ma arvan? mida oleksin samas olukorras teinud? |
ajendab edasi mõtlema, edasi tegutsema, |